نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4039
-
الف
+

«مهران رجبی» معلمی که با «بچه های مدرسه همت» بازیگر شد

در این گزارش خاطرات جالب و شنیدنی «مهران رجبی» را از ورودش به دنیای بازیگری خواهید خواند.

به گزارش آی‌فیلم2، در متن حاضر قصد داریم به بهانه نشر سریال «بچه های مدرسه همت» از شبکه آی فیلم 2، به چگونگی ورود «مهران رجبی» به عرصه بازیگری و خاطرات وی از نقش آفرینی در این سریال مروری داشته باشیم.

جالب است بدانید که سرمعلم سریال «بچه‌های مدرسه همت» بازیگر نبود، واقعا معلم بود اما آن قدر در مقابل کمره خوش درخشید که در نهایت بازیگر شد.

«مهران رجبی» با همان اولین نقش آفرینی‌اش در سریال «بچه‌های مدرسه همت» آنقدر در بین مخاطبان محبوب شد که شاید بسیاری آرزو می‌کردند شاگردش بودند و آقای معلم با همان مهربانی شخصیت‌های فلم و سریال‌هایش به آن ها درس می‌داد.

رجبی پیش از بازی در این سریال تجربه معلمی و حتی گاهی اوقات سرمعلمی داشته و در این سریال تلویزیونی هم در نقش یک سرمعلم به ایفای نقش پرداخت.

با اینکه اکنون سال هاست که از خداحافظی «مهران رجبی» از دنیای تدریس و معملی می گذرد اما به گفته خودش هنوز این وظیفه را دوست دارد و خاطرات جالب وی برای بسیاری ها شنیدنی است.

«مهران رجبی» درباره دوران تدریس خود گفت: من حدود 20 سال سابقه تدریس دارم، لیسه هنرهای گرافیک درس می‌دادم و بعد از اینکه وارد دنیای بازیگری شدم دیگر فرصت تدریس نداشتم.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: علت این موضوع هم این بود که واقعا فرصت نمی‌کردم هم در مکتب و صنف حضور داشته باشم و هم در لوکیشن فلم ‌ها. با این حال معلمی و تدریس را هنوز هم دوست دارم.

رجبی با اشاره به اینکه همه او را شخصیتی شوخ طبع می پندارند، ادامه داد: روحیه طنز و شوخ طبعی همیشه همراهم بوده و هست. اغلب مردم به خاطر تصویر ذهنی که از من به خاطر کرکتر‌هایم دارند انتظار دارند مرا همیشه خندان ببینند، البته که روحیه خودم هم همین طور است اما من در زندگی خودم آدم جدی هستم و شوخی ندارم.

وی افزود: من سر کلاس‌ها با متعلمین و هنرجوها جدی بودم، نه این که بخواهم برخورد جدی و خشک با آن ها داشته باشم اما به هر حال اقتضای کلاس درس شوخی و خنده نیست و من هم زمانی که سر کلاس بودم در جایگاه یک معلم قرار داشتم نه یک بازیگر که قرار است مثلا یک نقش کمیدی را بازی کند.

«مهران رجبی» افزود: دوران معلمی برای من جزو شیرین‌ ترین خاطرات زندگی‌ام است، حتی اکنون هم بدم نمی‌آید معلم باشم ولی دیگر وقتی برای این کار ندارم. معلمی همیشه به نظر من وظیفه سختی بوده و کسانی که درس می‌دهند این کار را با عشق انجام می دهند.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: یادم می‌آید چون همزمان با تدریس، بازیگری هم می‌کردم برای بچه‌ها جالب بود که معلم‌شان را مثلا روز ها سر کلاس درس و شب‌ها در تلویزیون ببینند.

در سال 1376 «مهران رجبی» به طور کاملا اتفاقی به درخواست «رضا میرکریمی» کارگردان سریال «بچه‌های مدرسه همت» در نقش یک سرمعلم ایفای نقش کرد.

همه چیز به آسانی جدی شد و این اتفاق مسیر زندگی رجبی  را تغییر داد. پانزده سال زمان لازم بود تا «مهران رجبی» قد کشیده و با بیش از 80 فلم و سریال به یک بازیگر پرکار تبدیل شود.

«سه در چهار» ، «خوش نشین ها» و «دردسر های عظیم» و «روزگار قریب» از جمله سریال های پربیننده «مهران رجبی» است که پیش تر از شیکه آی فیلم 2 نشر شده است.

ایفای نقش وی در سریال «پدر پسری» از جدیدترین فعالیت های این کمیدین ایرانی است که قرار است در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی ایران نشر شود.

گفتنی است که سریال «بچه‌های مدرسه همت» هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران و کابل و  16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر می شود.

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

سلام لطفا بچه های مدرسه همت رو پخش کنید